Sunday, January 16, 2011

Port Dickson : mahalnya makan...



Semalam aku ke PD ngan kawan-kawan.. tak plan pun sebenarnya..
..lepas keluar merayap ke downtown cheras.. pada jam 10 malam..
..lepak-lepak pekena stimboat.. semua mata masih bulat..
so.. sorang bagi idea ke PD..gamble je..
gerak ke PD jam 2 pagi dari Downtown Cheras..
..naik satu keta 5 org.. kancil pulak tu.. sebab memang bawak keta kecik..
kunun senang nak parking kat downtown..
Sampai di Dataran Teluk Kemang, PD dalam 4.30 pagi.. lambat sebab kami berenti melepak kat R&R Seremban..pekena kopi 'O'..

lepas subuh.. jalan2 tepi laut..

menikmati deburan ombak dan bayu pantai...

Main Story :

Lepas sorang member mandi laut.. kami makan kat salah satu gerai kat dataran tu..
area kedai2 baju & makanan ringan tu..

MENU :

Nasi Lemak + Telur Mata - 3
Nasi Lemak + Kari Ayam - 1
Nasi Lemak Bungkus (ada suku telur rebus) - 3
Milo Ais - 1
Nescafe Tarik -1
Kopi O - 1
Teh Tarik - 2

KOS : RM 27.50

aku buat perkiraan mudah -

RM 27.50 / 5 Orang
= RM 5.50 seorang

Bila makan sebungkus nasi lemak dan secawan teh tarik dengan harga RM5.50 di gerai..
aku rasa harganya agak melampau..

mungkin akak tu kira pukul rata... nak senang..
(tapi aku tgk siap calculator lagi)..hehe..

My Nasihat :

So..aku cadangkan sapa yang makan kat situ atau mana2 pun..
especially tempat2 pelancong ni..
suruh dia kira sorang-sorang.. then kalau sorang nak support bayar (payung) tu..
campur balik la harga tiap sorang..
sebab kalau kira sekali..
kita tak tau apa harga utk yang kita makan..
(..memang nampak macho bila suruh kira semua sekali..hehe.. aku le tu..)
*kecuali korang makan ngan family..atau aweks..

Aku bukan nak berkira sangat pasal duit.. terutama bab makan..
tapi bila rasa apa yang kita bayar tak sepadan dengan apa yang di terima..
so..rasa mcm tertipu la kan..

kepada para peniaga pun (akak nasi lemak.. dah la sambal masin...)
..semoga tidak la menganiaya pengguna.. especially pemakan nasi lemak..hehe


Comparison :

Kami dinner di Cheras dgn menu :
Nasi Goreng Pataya,
Nasi Goreng Ladna,
Nasi Goreng Kampung,
Sup Ayam,
Air Tembikai
Teh O Ais Limau
Milo Ais
Kopi Ais

RM 23.00..murah kann...kann..


Sup Perut & Chiken Wings Downtown Cheras..

Sekian, Sekadar Berkongsi






2 comments:

  1. like........... tp pesal kete kancil aku pun ko sebut..huhuhu taw la kecik:P

    ReplyDelete
  2. kecik2 pun berguna..kann..kan..hehe.
    ~sebut la sebab timing belt baru..:D

    ReplyDelete

PULAU LANGKAWI : Menjejak Lagenda Mencari Laksa

Langkawi merupakan salah satu daripada daerah dalam negeri Kedah Darul Aman, Malaysia. Pulau Langkawi diberi status bebas cukai pada ta...