Friday, January 15, 2010

Bosan Aku Dengan Penat




Ada Apa dengan Cinta? adalah sebuah filem Indonesia karya Rudi Saedjarwo yang dilancarkan pada tahun 2002 dan dibintangi Nicholas Saputra (Rangga) dan Dian Sastrowardoyo (Cinta).





Catatanku :
Aku sebenarnya tak layan movie Indonesia.. cuma cerita ni aku terlayan masa pergi family gathering kat PD beberapa tahun sudah.. para sepupu (semestinya perempuan) siap bawak laptop & LCD projektor... malam lepas BBQ.. diaorang tayang movie ni kat dinding.. so.. nak tak nak.. zasss.. layann..
Tapi aku suka plak puisi ni.. disampaikan oleh Cinta



Bosan Aku Dengan Penat
Kulari ke hutan kemudian menyanyiku
kulari ke pantai kemudian teriakku
sepi, sepi dan sendiri
aku benci

Aku ngin bingar
aku mau di pasar
bosan aku dengan penat
dan enyah saja kau pekat
seperti berjelaga
jika ku sendiri

Pecahkan saja gelasnya
biar ramai
biar mengaduh sampai gaduh

Ah...ada malaikat menyulam
jaring laba-laba belang
di tembok keraton putih
kenapa tak goyangkan saja loncengnya
biar terdera

Atau aku harus lari ke hutan
belok ke pantai .........
Sekian. Sekadar Berkongsi

3 comments:

  1. ni la puisi yg paling BEST!!!!!! hehehheee... x sangka Hash pon layan gakz citer jiwang2 nih... :D

    ReplyDelete
  2. Kyra..

    diakui la.. mmg bestt.. tak layan.. tapi terlayan secara tak sengaja plak.. hehe.. :P

    ReplyDelete
  3. saya tonton cite ni mase ting 2. minat gile cite indon...juga musik nya =0

    ReplyDelete

PULAU LANGKAWI : Menjejak Lagenda Mencari Laksa

Langkawi merupakan salah satu daripada daerah dalam negeri Kedah Darul Aman, Malaysia. Pulau Langkawi diberi status bebas cukai pada ta...