Sunday, August 28, 2011

Ramadan Berlalu : bulan rahmat dan rezeki..

 
Sungguh pantas masa berlalu.. Pejam celik puasa dah nak sampai ke penghujungnya.. semoga amalan kita sepanjang bulan yang mulia ini diterima..
Betul seperti yang dikata.. bulan Ramadhan ini adalah bulan rahmat dan rezeki kepada semua orang.. bulan ni saja la kita tengok banyak pasar-pasar ramadhan di merata tempat.. rezeki kepada peniaga.. yang berniaga setahun sekali pun ramai.. juga bazar-bazar ramadhan yang menjual persiapan raya.. pun turut sama tumpang rezeki.. bulan Ramadhan juga orang kita lebih ringan tangan untuk menghulur derma.. anak-anak yatim, ibu tunggal, fakir miskin menerima rezeki bulan Ramadhan.. restoren-restoren dan hotel yang menyediakan buffet berbuka puasa juga juga berlumba-lumba menawarkan promosi..
Kambing panggang , Zul & en.Sam.. Puteri Garden

 Sup Ekor Federal
Catatanku :

Bulan Ramadhan ni juga merupakan bulan rezeki buat aku juga.. bukan rezeki apa sangat la.. dapat bonus tu rezeki jugak.. selain dari tu, sebab kerja.. sepanjang bulan Ramadhan aku banyak kena kerja luar.. bila meeting & bengkel secara automatiknya semua masuk pakej makan minum & penginapan.. save bajet berbuka..hehe..


Mix at Federal KL
Sepanjang bulan puasa ni.. macam-macam benda la masuk ke perut.. hajat nak meng"kurus"kan badan konon-konon sebab tak makan.. hancur dan tak kesampaian.. aku rasa badan macam dipam-pam pulak.. mane taknya.. buffet ramadhan setiap hari.. ..3 meeting & bengkel kerja..3 hotel.. 13 hari buffet + 2 jemputan berbuka puasa + 1 sesi mkn ikan bakar di Port Klang.... total pertambahan berat berat badan adalah 3kg... hoho.. suksesss kan… :P
Korang macam mana..ada menurun ke menaik??..haha..





Rest. DSelat, Port Klang


Hasniza, Federal KL

Hash.. Federal KL

Rahimah & Sara..Federal KL

Mee Bandung Puteri Garden


Masak Sendiri..

 Rojak pasar Ramadhan




Sup daging berempah & Ikan bakar puteri


Ima.. Ancasa KL
Sekian. Sekadar Berkongsi..

1 comment:

PULAU LANGKAWI : Menjejak Lagenda Mencari Laksa

Langkawi merupakan salah satu daripada daerah dalam negeri Kedah Darul Aman, Malaysia. Pulau Langkawi diberi status bebas cukai pada ta...