Tuesday, August 16, 2011

Blackout : Hidup di dalam kegelapan..


Definisi 'blackout'
English to English
Noun
1. a suspension of radio or tv broadcasting
2. darkness resulting from the extinction of lights (as in a city invisible to enemy aircraft)
3. the failure of electric power for a general region
4. a momentary loss of consciousness
5. partial or total loss of memory
~Tapi maksud aku nak certita = takda letrik / takda karan..
Catatanku :
Semalam adalah hari Ahad ke-2 dalam bulan Ramadhan ini.. (ehh..semalam Isnin la!!).. ok..kira hari Ahad baru ni la.. aku memang takda program dan takda plan nak berbuka kat luar.. memandangkan hari Sabtu dah keluar merayau dan buka puasa.. so dengan penuh kerajinan aku cadang nak masak lebihan saki baki bahan masakan yang ada kat rumah.. ( sebab esoknya kena kerja luar selama 4 hari )..kalau tinggal kang sah masuk bakul sampah..
Setelah di semak.. ada lebihan sos spaghetti carbonara mushroom, ada sosej dan nugget ayam,.. so, makan spaghetti la aku berbuka nanti (mindaku berkata)..
Maka dengan rajinnya aku memulakan tugasan masak memasak pada kul 5.30pm.. zup zapp zupp zapp… siap la sepinggan spaghetti dan nugget ayam terhidang..
tunggu time nak berbuka jerr… sedang syok tgk TV.. PaaaPP!!! BLACKOUT!!!…. Jam dah 7ptg.. suasana makin gelap.. lilin pulak takde.. panas & rimas ngan nyamuk lagii.. memang dugaan..
Maka untuk memuaskan hati sendiri.. aku mengucapkan GOODBYE lahh kepada spaghetti & nuggetku… start keta zoommm… McD here I comeeeee……….
So, pada petang hari tersebut..berbukalah aku dengan GCB Double, ice lemon tea & fries (dlm hati kata..spaghetti aku wat sahur la) yang syoknya Wifi kat McD laju seyh… then balik rumah kul 10pm.. rumah dah cerah..maknanya telah berkaran semula..syabasss TNB!...& syabass inspektor sahabb!!..
Sekian, Sekadar Berkongsi

No comments:

Post a Comment

PULAU LANGKAWI : Menjejak Lagenda Mencari Laksa

Langkawi merupakan salah satu daripada daerah dalam negeri Kedah Darul Aman, Malaysia. Pulau Langkawi diberi status bebas cukai pada ta...